حسین آقاحسین آقا، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

دانای کوچک شیعه

پانزده رجب روز تغییر قبله مسلمین

1392/3/3 20:40
3,299 بازدید
اشتراک گذاری

 آیه تغییر قبله:
آیه 144 سوره مبارکه بقره بر تغییر قبله دلالت دارد که می فرماید
:" قَدْ نَری‏ تَقَلُّبَ وَجْهِکَ فِی السَّماءِ فَلَنُوَلِّیَنَّکَ قِبْلَةً تَرْضاها فَوَلّ‏ِ وَجْهَکَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ حَیْثُ ما کُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَکُمْ شَطْرَهُ وَ إِنَّ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ لَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَ مَا اللّهُ بِغافِلٍ عَمّا یَعْمَلُونَ "

 "نگاه‏های انتظارآمیز تو را به سوی آسمان (برای تعیین قبله نهایی) می ‏بینیم! اکنون تو را به سوی قبله ‏ای که از آن خشنود باشی، باز می‏ گردانیم. پس روی خود را به سوی مسجدالحرام کن! و هر جا باشید، روی خود را به سوی آن بگردانید! و کسانی که کتاب آسمانی به آنها داده شده، بخوبی می‏دانند این فرمانِ حقی است که از ناحیه پروردگارشان صادر شده؛ (و در کتابهای خود خوانده ‏اند که پیغمبر اسلام، به سوی دو قبله، نماز می‏خواند و خداوند از اعمال آنها (در مخفی داشتن این آیات) غافل نیست.

قدس قبله اول مسلمین

قدس

قدس به معنای پاک و منزه است و مسجد مشهوری است که آن را به نام مسجد القصی می شناسیم. این مسجد درطول تاریخ چند بار توسط مسیحیان و متقابلا مسلمانان فتح شد.اما امروزه مسلمانان فلسطین در آن جا رفت و آمد می­کنند و نماز می­خوانند( البته با تحمل ظلم و ستم های زیادی که از صهیونیست­های اشغالگر قدس می­بینند) . مسجد القصی در سرزمین فلسطین واقع شده و زمانی اولین قبله مسلمین بود. این مکان مقدس همان جایی است که پیامبر اسلام(ص) از آن جا به آسمان عروج کرد و این واقعه به نام معراج پیامبر(ص) معروف است.

کعبه قبله مسلمین

کعبه

کعبه همان طور که از نامش پیداست خانه­ی ساده و مکعبی شکل است که از قدیم مورد احترام و اهمیت بوده و در زمان های بسیار دور توسط حضرت ابراهیم(ع) و پسرش اسماعیل(ع) مرمت و باز سازی شد و مظهر یکتا پرستی گردید. اما به تدریج مردم بت پرست بت­های خود را درون آن قرار دادند و به پرستش آن­ها پرداختند ولی با ظهور دین اسلام و فتح مکه توسط پیامبر(ص) همه­ی بت­ها شکسته و به دور ریخته شد و از آن پس اهمیت خود را باز یافت و کعبه، قبله مسلمانان جهان گردید و تمام مسلمانان به سوی قبله و یا همان خانه­ی خدا نماز می­گزارند.

    • منبع:کتاب خانه های نورانی
    • کاری از: آقای علی ذولفقاری
    • ناشر:دوست مهربان۰۹۱۲۱۰۰۸۰۷۴

   

رنگ آمیزی کودکانه کعبه قبله مسلمین

 رنگ آمیزی کودکانه کعبه قبله مسلمین

 رنگ آمیزی کودکانه کعبه قبله مسلمین

 رنگ آمیزی کودکانه کعبه قبله مسلمین 

برای توضیحات بیشتر در مورد تغییر قبله اینجا کلیک کنید..............اینجا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)